نحوه ی عملکرد پروتکل SSL در طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

همانطور که گفته شد وجود و نحوه ی عملکرد پروتکل SSL در طراحی سایت بسیار مهم می باشد.  نحوه ی عملکرد پروتکل SSL در طراحی سایت شامل مراحلی است که به زبانی ساده و مختصر در دو مقاله توضیح داده شده است.

نحوه ی عملکرد پروتکل SSL در طراحی سایت چگونه است ؟

برای فهمیدن نحوه ی عملکرد پروتکل SSL در طراحی سایت اول نیاز به دانستن ملزومات یک ارتباط مبتنی بر پروتکل SSL می باشد. برای ایجاد یک ارتباطات امن مبتنی بر SSL عموما به دو نوع گواهی نامه ی دیجیتال SSL که یکی برای سرویس دهنده و دیگری برای سرویس گیرنده است می باشد. درضمن به یک مرکز صدور و اعطای گواهینامه دیجیتال یا CA نیز نیاز می باشد. وظیفه CA این است که اطلاعاتی مانند هویت طرفین ارتباط، نشانی ها، حساب های بانکی و از این قبیل اطلاعات را بداند و براساس آن ها هویت ها را تعیین نماید.

در مرحله ی بعد نیاز به دانستن مکانیزم تشکیل دهنده پروتکل SSL برای دانستن نحوه ی عملکرد پروتکل SSL در طراحی سایت داریم که به صورت خلاصه به صورت زیر می باشد:

  • تایید هویت سرویس دهنده : با استفاده از این ویژگی در SSL، یک کاربر از صحت هویت یک سرویس دهنده مطمئن می شود. در راستای نحوه ی عملکرد پروتکل SSL در طراحی سایت، اگر یک کاربر از مرورگر CHROM استفاده می کند، سرور باید مطابق با استانداردهای CHROM احراز هویت کند.
  • تایید هویت سرویس گیرنده : برای نحوه ی عملکرد پروتکل SSL در طراحی سایت در اینجا سرویس دهنده است که می بایست از هویت سرویس گیرنده مطمئن شود. در طی این مکانیزم، سرور مرورگر مورد استفاده توسط کاربر را بررسی و در صورت مجاز بودن آن ادامه ی اجازه ی مراحل نحوه ی عملکرد پروتکل SSL در طراحی سایت را می دهد.
  • رمزگذاری: اکنون باید کلیه اطلاعات مبادله شده بین سرور و کلاینت توسط نرم افزارهایی استاندارد قفل گذاری و کدگشایی شوند تا حداکثر امنیت در انتقال اطلاعات لحاظ شود.

در مقالات بعدی به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.

متن قبل: پروتکل SSL در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: